tisdag 26 januari 2010

YOU HAD TIME

Jag har inget vettigt att skriva om, så jag frågade Louise Öhman om en önskan. Hon ville att jag skulle lägga upp lite bilder, nya som gamla, och skriva nånting filosofiskt om livet.
Hmm, vi får väl se hur det går.
"Livet skall vara som för en fjäril, en sommardag", det tycker jag är vackert sagt. Jag citerade Henry, ur boken "Kim Noak badade aldrig i Genesarets sjö", av Håkan Nesser. Mycker bra bok får jag lov att säga.
Mina egna tankar om livet suger just nu, eller rättare sagt, jag tycker livet suger rätt hårt just nu. Fast ändå inte, jag känner mig inte speciellt deppig, men jag är inte heller glad. Jag tycker allt står konstigt still!? Jag kommer ju ingen vart. Önskar bara jag kunde åka nånstans, resna huvudet lite, fundera över beslut.

Förövrigt så packade vi ihop hela pappas lägenhet i Lördags, var inte speciellt roliga känlor. När vi flyttade dit bestämde vi att det var sista gången på länge som vi skulle flytta. 10 gånger på 10 år är lite mäktigt.
Men men, som sagt, livet suger just nu, även kärleken suger, tror jag. Jag vet inte om jag var dum, eller om du var feg, jag får inga svar, vi verkar bara låta det rinna ut i sanden. Men jag har lagt ner hoppet nu, tror jag.
Det kanske inte blev så mycket livs-filosofi Louise, men här kommer det väl lite bilder då, nya som gamla. haha ska bli intressant :P..

Jag för snart ett år sen. Diggar denna faktiskt.


Vet inte när det är taget, men jag mixtrade men lösögonfransar.


Den här bilden tog jag i sommras, i lysvik. Oredigerad


Snart ett år sen, när våren kom.


Den här är kasst redigerad, men himlen var fin den kvällen.


Lillasyster Alice med elektiskt hår på studsmattan, förra våren. Oredigerad


Årets sommarbild tycker jag! På bild: Eirik "Nörsken" Ramsin. Oredigerad.


Sen kom hösten.




Men innan hösten kom, sådär på sensommaren, så var jag mycket i Sunne och umgicks med dessa. Från vänster, Jacub, Simon, Jonas och sist Jesper.


Men nu ska jag sova, over & out.

4 kommentarer:

  1. Du tar fina bilder Jonna!

    Önskar att ja kunde göra något för att göra allt bra för dig. Så du är glad hela tiden. I remember that smile on your face from when we were little. Undrar om jag inte har något foto gömt i nån kartong från tiden på hea.. måste forskas i ;D kram!

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag glad! :)
    Nej men jag är faktiskt nästan alltid glad i allmänhet, men det är väl alltid nåt i sitt inre som spökar, men så är det väl för alla kan jag tro.
    Leta gärna reda å några gamla kort :P, skulle vara sjukt kul att se :).
    Du får komma och hälsa på nån gång. Såg förövrigt Johnny här om dan, han frågadeom jag kände igen honom, haha klart jag gjorde :D.

    SvaraRadera
  3. Släkt med mig är ju hon så ;) nej men Alice da! fy :D

    SvaraRadera