söndag 10 januari 2010

AND WINTER CAME


Bilden togs i våras, redigerade den igår, tyckte den blev lite frän.



Jag känner mig kluven. Det var meningen att jag skulle åka tillbaka till Sunne idag, då skolan börjar i morgon. Men jag valde att stanna hemma, kommer pendla i ca fem veckor. Får dåligt samvete av att stanna hemma och inte träffa pappa, men på samma gång hade jag mått dåligt om jag åkt dit och se en Pappa jag inte är van vid. Ett jobbigt dilemma det vill säga.
Känner mig även kluven på grund av andra saker också, ibland undrar jag vad som händer, något helt konkret blir till ett abstrakt virr-varr av frågor.

Och till nånting helt annat, har funderat en hel del på rymden. Vår jord snurrar ju, hur är det möjligt, hur har den satts i rotation när det (antagligen?) inte finns nånting därute som kan ge den fart? Och varför stannar den inte? Samma sak med de andra planeterna, och hur kan de åka runt varandra i en speciell bana hela tiden? jag menar, det finns väl ingen direkt vind som blåser på? Eller har planeterna nån slags dragningkraft för varandra som sätter allt i rörelse? Blir inte klok när jag tänker på allt sånt där, man har bara lärt sig att det ÄR så, inte varför..? Nu antar jag att det blir fler än jag som har nånting att tänka på innan de somnar..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar