söndag 15 november 2009

MIN MAMMA


Kände mig lite orättvis när jag bara nämnde pappa, så här kommer lite "goa" minnen från min mor också! :)

Mamma har alltid varit, och är den där personen som gör de där små men otroligt viktiga sakerna som underlättar så mycket ibland. T.ex städat mitt rum när jag varit borta en längre tid, så att jag inte ska komma hem till massa stök. Hon är den där personen som bakar scones vissa mornar bara för vara snäll, om man har hemlängtan kan hon sjukanmäla en så man får komma hem. Och när det är juletider är hon den där som i smyg byter till julgardiner och ställer in små tomtar på rummet, och säger sen "gå in och kolla på ditt rum, du borde städa", men när man kommer in är allt så fint. Hon är den som i alla väder kan få mig att le genom att säga "titta på mig utan att skratta" och bara få mig att glömma allt för en sekund. Hon är även den personen som står ut med oss i alla väder, även om det är svårt och allt går tungt. Hon kan allt min Mamma!

Men ett speciellt minne jag har är från när vi var små, skulle äta frukost, och alla var morgontrötta och sura. Så Mamma hyvlade en bit ost och kastade på min bror, så att den klibbade sig på kinden, hon skrattade gott. Han tog upp den och kastade den i hennes hår, vips så fick jag en i pannan, sen satte kriget igång. En period efter det hade vi "ostkastar-lördag", men bara en skiva var.

Min Mamma är bäst i världen!

3 kommentarer:

  1. Du är go du kära dott-Älskar dej i alla väder ur som skur. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja mammor är gulliga å man ska vara rädd om dom.

    - Precis lika mkt so dom är tar handom & är rädda om sina döttrar:-)

    SvaraRadera