tisdag 24 november 2009

GREEN, COLOUR OF LIFE



Idag hade vi fotolektion i studion, vi fick leka lite med ljussättning och sånt. Riktigt kul!
Efter skolan, skulle alla gå in och låna en bok på biblioteket, men inte vilken bok som helst! Utan en saga. Jag valde "JärnHans" av bröderna Grimm. Hittade även en poesibok av Erik Gustaf Geijer. Jag satte mig i bibliotekets lugn och läste lite då lite poesi, och sen min saga. Jag gillar bibliotek, det ligger nåt speciellt, härligt lugn över dem, kan gå runt länge och leta efter någon konstig lite bok att läsa.
Jag blev, förövrigt, så där härligt glad förut, när solen äntligen kom fram! Det är något speciellt med solen så här års, det blir nåt slags dunkelt "morgon-ljus" hela dan, det blir en skön känsla liksom, och för en gångs skull skönt att vara ute och gå. Önskar att den får vara framme ett tag nu!
Börjar även bli less på att vara ensam, vill ha nån bredvid mig, nån som alltid finns här. Det jobbiga är väl bara att hitta rätt person. Men det kommer väl någon gång... eller?

4 kommentarer:

  1. Det finns någon för alla, jag lovar. Men den rätta är alltid svår att hitta

    SvaraRadera
  2. Som nån klok sa; Man får kyssa många grodor innan man hittar sin prins.... Det kommer bli bra för dej ska du se :) Fin blogg, du skriver som en Gud(inna). Kram från Mammi

    SvaraRadera