torsdag 17 december 2009

A-TRAKTORER - BIDRAR TILL VÄRLDENS ONDSKA!

Tänkte raffsa ihop ett litet inlägg innan jag ska lägga mig och sova.
Tycker att det ska bli ohyggligt skönt med Jullov! Det har bannemig varit slitsamt att pendla en hel vecka och gå upp runt 06.00 var morgon (haha). Men i morgon är det i alla fall sista dagen, och det är nice.

Tycker denna bloggen varit lite deppig, men det är så humöret är ibland. Men nu tänkte jag i alla fall blanda in lite humor genom att reflektera över världens ondska. Vissa lever i tron om att Ingvar Kamprad bidragit mest till världens ondska. Och vissa andra (bland annat jag emellanåt) skyller allting på Bill Gates, visst, en del saker är lite långsökta, men jag lovar, ju mer man grubblar på det ju mer fakta inser man! Haha
Men nu i skrivande stund tänkte jag för en kväll skylla, åtminstone Sveriges ondska, på A-traktorer! Vem blir inte arg, irriterad eller retar sig på alla killar (eller tjejer!?) som åker i en, om nånting, töntig bil som inte går snabbare än ett barn på en sparkcykel på väg till godisaffären.
En bil som låter mer än en månraket och (oftast) stylad med diverse saker som får den att se ut som en riktigt brutal bil, som kommer och puttrar förbi i sisådär 15-20 km/h, eller liknande? En bil som skapar en otroligt frustrerande kö, mitt inne i centrum, helst i rusningstrafik självklart.
Det jag försöker säga är att jag tror att alla A-traktorer bidrar till folks ilska i vardagen, Speciellt då alla föräldrar ska åka från jobbet klockan fyra, med huvudvärk, snabbt som satan till affären. Och på grund av denna bil bli så stressad och glömma hälften de skulle inhandla (speciellt toalettpapper!). Därefter måste de fort till fritids och hämta ungar innan fröknarna blir galna för att man är sen.
Dvs, kort och enkelt är de ett irriterande, stressframkallande och långsamt för röra sig fritt i vår trafik. Dessutom av vårdslösa ungdomar som egentligen bara har skrivit ett litet teoriprov för moped, och får köra bil helst plötsligt!?

Så.. Dåliga dagar, tänk efter om du legat bakom en A-traktor och omöjligt kunnat köra om, eller om den dunkande rullat förbi dig, då du fått känslan att sticka en kniv i däcken på dem.
Eller är det bara jag som tycker såhär?
Snälla kommentera gärna, vill höra folks tankar angånde detta fruktansvärda! :D

4 kommentarer:

  1. inte nog med att de knappt rullar fram i gång hastighet så förstör de vår vackra natur med sitt helt sjuktjävlafula utseende. En knölig gammal skrammlig plåtlåda vill jag nästa kalla det. Usch!

    SvaraRadera
  2. Åååh! du har så rätt. Iblad blir man bara så jefvla sur!

    SvaraRadera
  3. Håller med fullständigt, bort med skiten från vägarna!!!

    SvaraRadera